måndag 15 februari 2010

Som reklam fast bättre

Jag har just spenderat en hel skiva Röyksopp på att skapa den här bloggen. Jag insåg plötsligt vilket forum detta är för en med passionerad penna och livlig fantasi. Det var nog mest tack vara min kära vän Gagga som befinner sig många hundra mil bort med mitt gamla minneskort. Han skrev i sin blogg om hur han sökte en djupare mening i sitt bloggande, om hur det hade blivit mer än bara en resedagbok för att hålla folk uppdaterade.

Det slog mig... som en stekpanna i bakhuvudet, att jag har mängder av ord att dela med mig av. Inte bara sådant som kommer huller och buller ur min mun utan även sådant som jag upplever.

Min blogg är inte djupare än vad du gör den, men eftersom jag lever med en räv bakom örat och lätt dYSleKsi kan nog mycket vara väldigt filosofiskt, och det är helt poängen. Det är poängen jag fick av stekpannan!

Så detta handlar inte om mig eller livet, detta ÄR min baksida av den scen vi alla står på!

Välkomna!

2 kommentarer:

  1. Älskade, underbara du. Tack för att du startat den här bloggen, så jag alltid har tillgång till och kan påminnas om hur fantastisk din hjärna och själ är. Tack!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag rodnar av tillgivenhet för dina vänliga ord och ska själv ta mig en funderare kring alltings och bloggens beskaffenhet....kanske ha kvar resebloggen som en liten dagbok och sen skapa en till som är mer...."jag"? Så när jag återvänder kan jag låta resebloggen vila och istället gå vidare med den mer...."jagiga"? Vad säger min spindelmjuka vän?

    SvaraRadera